Adó-vevő – Kommunikációnk lehetőségei, csapdái a kapcsolatainkban

Adó-vevő, azért neveztem el így ezt az oldalt, mert érzésem szerint ez fejezi ki legjobban, ami kommunikáció címén a kommunikáló emberek között kapcsolatban, pláne párkapcsolatban zajlik. Az ideális: szabatos információcsere. Sokszor eltérünk ettől: információ-többlet, -hiány, torzulás, a résztvevők rejtett szándékai, tévhitek, indulatok, játszmák mind-mind nagy befolyással vannak az üzenetre, és a kapcsolatra. Ezért tudatos kommunikátorként nem bújhatunk a régebben gyakran hangoztatott „igazság” mögé, hogy az számít, amit az üzenet vevője dekódol.

Adó-vevő 1: hogyan működsz, mint adó?

Mit üzensz, ha kommunikálsz bárhogyan: a gondolataiddal, gesztusaiddal, mimikáddal, szavaiddal, viselkedéseddel?
Sokszor tapasztalod, hogy nem értenek az emberek, vagy akaratod ellenére bántasz, vagy utóbb megbánod, amit mondtál, ahogy mondtad…?

Adó-vevő 2: hogyan működsz, mint vevő?

Mit veszel abból, amikor neked üzennek? Azt, amit üzennek, vagy valami mást? Apropó, mint üzennek?
Nem (mindig) hallod meg, ami neked szól, vagy általad az üzenet teljesen más értelmet nyer? Utóbbit másként fogalmazva: meg lehet nyomni rajtad azt a bizonyos gombot?

Zsigerből reagálsz?

Meggyőződésem, hogy a kommunikáció, ha jól műveljük, áldás, ha nem, akkor kegyetlenül mérgező – ne kerteljünk- átok (is tud lenni).
Azt mondjuk, jelezzük, amit szeretnénk, olyan csatornán, hangsúllyal, hangszínnel, hangerővel, ami nekünk jó?
Azt hámozzuk ki, ami nekünk jó, és arra reagálunk?
Bármelyik esetben nem törődve a másik emberrel, indulataink által elragadtatva vagy játszmáink által befolyásolva?

Mindenkit arra bíztatok, hogy gondolkodjon el az adó-vevő szerepen, mert azt tapasztalom, hogy már ettől az apróságtól is javul a kommunikációnk! Íme, egy őszinte felismerés ennek hatására: „… ! Ezt fröcsögöm nap mint nap a páromnak? Így kénytelen elviselni? Hát, ez borzasztó!”

LMK

Békés(ebb) kapcsolatot szeretnél mindenkivel, aki körülötted van? Vagy nem, mert most is békés mindenkivel, de  kíváncsi vagy, mik az apró kommunikációjavító trükkök? => Hotline , mert lehet más a kommunikáció két szinten is!

KOMMUNIKÁCIÓTECHNIKA

Nem is hinnéd, néhány könnyen elsajátítható apró változtatással, milyen nagy változásokat tudsz előidézni!

LELKISÉG

Ha pedig mélyebbre ásol, további feltárható „kincsekre”  bukkanhatsz, amelyek segítségével gyökeresen tudsz változtatni, magadon, hogy jó adó és jó vevő lehess!

Továbbiak a témához:
Adó:Pletyka, visszaüthet, nemcsak úgy, ahogy gondolod!

adó-vevő

Adó: Félreértik, amit mondasz? Vevő: Mit hallasz meg?

error: Content is protected !!