Tehát idáig azt mondtuk, a boldogságod érdekében fontos, hogy mire figyelsz, azt is megállapítottuk, jobb vagy bal féltekéd befolyásolják, “mire van szemed”, megállapítottuk, hogy a figyelmed szűkös erőforrásod, és találtunk egy igen jó módszert, a meditációt  a figyelmed fejlesztésére.

Ha még nem olvastad, a háromrészes blog első részét itt találod!

TÜRELEMJÁTÉK

A cikk első részének végén azt mondtam, egyszerű? Mert maga a technika tényleg az! De a sikerek nem jönnek egyik percről a másikra. Mindig visszatérni a légzésre figyeléshez, megint… újra… és újra. A türelmetlenek most azt kérdezik, hogy nem elfecsérelt-e ez az idő; a válasz: nem. A kérdés: jobb vagy bal agyféltekéd ? Mert szűkösen meglévő figyelmünkből ezáltal egyre kevesebb jut a csapongó bal féltekénknek. A jobb, egyre inkább szerepet kap, aktiválódik, teret adva a tényeknek, kommentár nélkül. Ehhez viszont türelem kell. Mert ha más történés éppen nincs is, csak a légzésed, a bal talál valami aktuálisat, bezártad-e az ajtót, mi van a tévében stb. Ez az a pont, ahol a legtöbben feladják, de te ne tedd!

SEMMI SZORONGÁS: JOBB KONTRA BAL

Mert a bal agyad gondolatokat hoz létre, és utána elengedi azokat, hogy ismét újabbakat hozzon létre. Az örömteli része a dolognak, hogy a jó és a rossz gondolatokat, és az utóbbiakból keletkező rossz érzéseidet is elengedi. Hacsak nem parkolsz le mellettük, mert amilyen „gonosz”, azzal is próbálkozik, hogy a számodra különösen nehéz dolgokat sűrűn / állandóan előhozza. Nem kérdés: jobb vagy bal agyféltekéd ? Ha az adott pillanat történésére tudsz figyelni, (történetesen a légzésedre) kiiktatod a kommentárokat, függetleníted magad attól, amit az elméd gyárt, kevésbé leszel szorongó, aggódó, dühös… stb. Hosszan listázhatnám az ilyen és hasonló állapotokat, érzéseket, amiktől minden vágyunk megszabadulni.

NYUGTATÓK VAGY MEDITÁCIÓ?

És sokszor igen egyszerűen szabadulunk meg ezektől: bekapunk egy-két-há… nyugtatót. Provokatívnak tűnik a kérdés! Itt nem azokra gondolok, akiknek komoly pszichés problémái indokolják a gyógyszerszedést, hanem azokra, akiknek a belső békéjük növelése, helyreállítása a cél, és akik ehhez a bogyók bekapkodásával a kényelmeset, gyorsat választják megoldásként, a jó, egészséges, mellékhatások nélküli helyett.

TESTI ÉRZÉKELÉS

Jobb vagy bal agyféltekéd

Bárhol, bármikor meditálhatsz, kávézóban…

Ha tudatos éberséggel figyeled a légzésed, vagyis meditálsz, és a figyelmedet a verbális dolgokról a testi érzékelésre tereled, ezzel aktiválod,  és  ha pusztán a tényekre fókuszálsz, amit az adott pillanat nyújt (pl. a légzésedre ki és be, pont. / a félig pohárra, és pont. stb.) ,akkor hagyod érvényesülni a jobb agyféltekét. Ezért kevésbé lesz érkezésed az elméd értelmezéseire, ítélkezéseire, kritikáira koncentrálni. És ez jó, mert a boldogságod érdekében erre gyúrunk!

LECSENDESÍTÉS, DE TÉNYLEG

Ha fejleszted meditációval, azzal megzabolázhatod a bal agyféltekédet, lecsendesítheted az elmédet. Mert a bal féltekéd, ahogy mondtuk, gondolatokat hoz létre, és elengedi azokat, hogy ismét újabbakat hozzon létre. Így működik. Ami jó ebben és ami nem…

A háromrészes cikk befejező része is megérkezett!

error: Content is protected !!
Share This