A háromrészes blog korábbi részeit itt1 és itt2 találod!

Kellemes része a dolognak, hogy a bal féltekéd a rossz gondolataidat, és az azokból keletkező rossz érzéseidet is elengedi. Viszont ha rászólsz, hogy „csitt, csönd legyen!”, annál inkább ellenkezik, mint egy rossz kölyök. Ha folyton trükközik veled, miért ne tehetnéd te is ugyanezt, hogy ne zavarja a meditációd! Mégpedig a saját eszközeivel, konkrétan az ítélkezéssel.

Aljasnak tűnhet, de mégsem az!

CÍMKÉZÉS

Az ítélkezés itt annyit jelent, hogy a történést, a helyzetet felcímkézed:

  • Helyzet 1 „A pohár már csak félig van, és minden összeesküdött ellenünk, semmi esélyünk… meg különben is…” vagy
  • Helyzet 2 “Mindjárt kezdődik a kedvenc sorozatom, abbahagyom a meditációt”;

Először is, ismerd el őt, például egy ok-ok 🙂 -val. Utána pedig a konkrét történetből hátralépve, nézz rá a helyzetre, és címkézd, nevezd el a bal féltekéd ítéletét:

  • Címke 1 ”Frusztrált / kétségbeesett…” (és visszahozod a figyelmed a légzésedre)
  • Címke 2 „Aggódik…” (és vissza a figyelmed a légzésedre)

Így szép lassan le tudod csendesíteni. Azért tudtod megtenni, mert nem vagy azonos a bal agyféltekéddel, az nem te vagy. A bal agyféltekéd csak egy részed. Én magam, a bal agyféltekét tekintem az egóm szószólójának, ugyanígy a jobb agyféltekét annak derűjével, egységével, épségével  a lélek megjelenítőjeként definiálom a magam számára. Javaslom neked is, ez segít rendet tenni a káoszban 🙂 .

MEDITÁCIÓ ÉS LELKI ÉPSÉG

Apropó, épség. Szerencsére a lelkünk mindig ép. Ami a békénket, nyugalmunkat felborítja, az az elménk, egónk, és az általa gyártott fondorlatos félelmeink, hiedelmeink. A meditáció által a léleknek a maga egész-ség-ében, épségében engedünk teret az egónk rovására.

UNALOM ELLEN

Végül arról, hogy meditáció közben unalmadban el tudnál aludni. Itt ismét a bal trükközik, mert ő unatkozik, nem te. Miből tudjuk? Abból, hogyha unalmasnak tartunk valamit, az ítélkezés, az ítélkezés pedig a bal agyféltekénkre vall. Semmi sem eredendően unalmas, hanem az unalom valójában a figyelem hiánya. Mi az egyik nagyon jó ellenszere, na, mi? …szerintem kitaláltad, pontosan 🙂 ! Szóval összpontosítsd a figyelmed a légzésedre!

JUTALMAD A MEDITÁCIÓ ÁLTAL

  • A jutalmad, hogy a meditációd által is közeledsz a jólléted felé, amit megcéloztunk:
Meditáció

Bárhol, bármikor meditálhatsz …vízparton

    • Megtanulod fókuszálni a figyelmed, és ebből az élet szinte minden területén profitálsz.
    • Ha akut felidegesít valaki / valami, akkor gyorsan lenyugszol.
    • Érzékenyebb, odafigyelőbb leszel a környezetedre.
    • Intuícióid szép lassan megerősödnek, ami például cselekvési, döntési helyzetekben nagy segítségedre lesz.
    • Azt is tudni, tapasztalni fogod a meditáció által, hogy az unalom szimplán a figyelmed hiánya!
    • Egy nagyon fontosat, a kreativiitásod erősödését, semmiképp ne hagyjuk ki!
    • Az érintett gyerekes szülők nagy örömére, a figyelemmel, az összpontosítással összekapcsolható állapotokban, mint ADD, ADHD észrevehető javulást érzékelsz.
    • Kevésbé leszel aggódó, dühös…
    • Érzékelhetően csökken krónikus szorongásod, mert a meditáció életedbe történő beépítésével csökkentheted a bántó, betegítő gondolatok hatását, illetve a kedélybetegségek, például depresszió kialakulásának esélyét, vagy növelheted a javulás valószínűségét.

És még mennyi mindent sorolhatnánk…lélegzetelállító! De te csak lélegezz rendületlenül, ki…és be…!

 

Share This